Udskiftning i ledelsen af Nordzucker

Den 28. februar 2018 fratræder Hartwig Fuchs sin stilling som CEO – en stilling, han har haft siden februar 2010.
27.09.2017|RSS|

”Hartwig Fuchs har i god tid orienteret mig om sit ønske om at forlade virksomheden af personlige grunde, inden hans kontrakt udløber i februar 2019”, udtaler Hans-Christian Koehler, formand for bestyrelsen i Nordzucker AG, og fortsætter: ”Vi beklager naturligvis denne beslutning, da vi har haft en række succesfulde år sammen, hvor vi i tæt samarbejde har besluttet og igangsat mange ting, bl.a. arbejdet med at fremme og udvikle de næste generationer internt, hvilket bestyrelsen altid har lagt stor vægt på.”

Hartwig Fuchs understreger, at hans afsked sker af rent personlige årsager, og han ønsker virksomheden held og lykke i de kommende år. ”Det har været en fornøjelse og et privilegium at få lov at arbejde i denne virksomhed som en del af et stærkt team. Jeg vil gerne takke vores bestyrelsesformand, Hans-Christian Koehler, for det fremragende samarbejde, vi har haft i de senere år, og for hans forståelse for min beslutning. Jeg vil også takke mine kolleger i direktionen for de succeser, vi har opnået sammen, og jeg vil støtte dem så godt, jeg kan, i de kommende måneder. Nordzucker er og bliver en stærk virksomhed med fremragende medarbejdere.“

Hans-Christian Koehler understreger, at bestyrelsen har undersøgt mulighederne i forbindelse med sammensætningen af den kommende direktion. Ændringerne vil blive gennemført snart.

Kontakt:

Tanja Schneider-Diehl
Tanja Schneider-DiehlMedia & Press Relations Tlf.: Tel: +49 531 2411-314 Mobil: +49 172 4396669 Mail: tanja.schneider-diehl@nordzucker.com