Lars Gorissen er talsmand for direktionen i Nordzucker

Nordzucker-koncernen har fået ny talsmand for direktionen: den 1. marts 2018 overtager Lars Gorissen ledelsen af virksomheden.
01.03.2018|RSS|

"Jeg ser frem til min nye rolle og til at arbejde sammen med et stærkt team," siger Lars Gorissen. Han tiltræder som talsmand for direktionen i en tid med liberalisering af EU’s sukkermarked - en tid, der vil få stor betydning for markedet, priserne og roedyrkningen. Han understreger, at "Vi vil sikre og udbygge vores position som en profitabel og førende virksomhed på det europæiske sukkermarked – og vil gribe de muligheder for vækst, der opstår på verdensmarkedet."

Lars Gorissen, der har en ph.d. i jura, kom til Nordzucker i 2008 og har været øverst ansvarlig for agriområdet som CAO siden februar 2014. Han vil nu også være ansvarlig for Business Development, Communications & Public Affairs, Data Protection, Human Resources, Internal Audit og Legal i sin nye rolle fra den 1. marts.

Lars Gorissen afløser Hartwig Fuchs, der fratrådte sin stilling af personlige grunde den 28. februar 2018.

Photo of Lars Gorissen can be found here

Baggrund
Nordzucker-koncernen, der er baseret i Braunschweig, Tyskland, er en af Europas førende sukkerleverandører. Koncernen fremstiller også bioethanol og dyrefoder fra sukkerroer. Bæredygtighed i hele værdikæden er en topprioritet for virksomheden. I alt 3.200 medarbejdere og 18 sukkerfabrikker og raffinaderier på tværs af koncernen sikrer produkter og service af høj kvalitet og skaber dermed et solidt fundament for yderligere vækst.

Kontakt:

Tanja Schneider-Diehl
Tanja Schneider-DiehlMedia & Press Relations Tlf.: Tel: +49 531 2411-314 Mobil: +49 172 4396669 Mail: tanja.schneider-diehl@nordzucker.com